Davant l’aparició d’aquest pasquí al barri:

L’avv l’òstia i la Plataforma en Defensa de la Barceloneta, ens hem vist obligades a deixar un moment de costat altres projectes i campanyes importants pel barri que tenim entre mans, i respondre a una difamació tan flagrant feta amb finalitats clarament electoralistes.

Us reproduïm el mail que li hem enviat al PP:

“Estimats militants del PP Ciutat Vella,

us escrivim en relació al pasquí que heu estat difonent pel barri pel tal de captar vots de manera desesperada.

L’avv l’Òstia i la Plataforma en defensa de La Barceloneta mai no hem col·laborat amb vosaltres. Us exigim, com a veïns i entitats que hem recolçat la lluita pel CEIP Mediterrània des dels seus inicis, que rectifiqueu públicament abans del dia 20.

L’ús electoral que esteu fent d’una lluita que s’ha portat a terme des del barri ens ha fet iniciar una campanya de desprestigi cap al vostre partit.

Com a partit polític que suposadament dóna support o recolça la democràcia entenem que era la vostra obligació, com la de la resta de partits, reclamar la construcció del CEIP.

Aquesta rectificació entenem que no pot ser un altra que un text que expliqui que heu fet un ús instrumental de la lluita pel CEIP Mediterrània i el recolçament que han donat a aquesta lluita algunes entitats, com ara l’avv l’òstia i la plataforma. Si no podeu parlar clarament, és a dir, si no poseu “hem fet un ús electoral i buscàvem els vots en això”, us agraïrem que no rectifiqueu res, i nosaltres continuarem amb la nostra campanya de desprestigi, tal i com ens heu obligat a fer.

 La nostra lluita quotidiana pels drets dels nostres veïns, els de tota la vida i els que acabem d’arribar, ens fa estar massa ocupats com per preocupar-nos de les vostres difamacions electorals, excepte quan són tan greus com aquesta.

 Salutacions, i ens perdonareu que no us desitgem sort de cara al 20N.”

Si heu lluitat pel CEIP Mediterrània i compartiu la nostra opinió, se la podeu fer arribar per mail o correu postal al PP aquí:

Via Laietana, 54, 2on pis Despatx 207, 08003

[email protected][email protected],

I a continuació, la resposta que trobareu al barri 

El text:

“La Avv l’òstia y la plataforma en Defensa de La Barceloneta denuncian el uso electoral que el PP está haciendo del trabajo vecinal

El CEIP Mediterrània ha estado cuatro años en barracones, y después de dos años de movilizaciones reclamándolo, se ha conseguido que las obras comiencen en enero. Si no nos hubieramos movido, el solar continuaría intacto.

La lucha por el CEIP Mediterrània ha sido llevada a cabo por los vecinos y vecinas del barrio, por la plataforma del CEIP Mediterrania, y otras entidades, entre las cuales la avv l’òstia y la plataforma han estado desde el principio.

Véase http://www.labarcelonetarebel.org/category/ceip-mediterrania

y http://www.labarcelonetarebel.org/category/barri/

 Nuestro trabajo no se usa con fines electorales.

Si el PP hubiera estado tan preocupado por el CEIP, y por la escuela pública ¿por qué no denunció antes su situación o hizo algo para que no lo derribaran o informaran a los padres y madres?

Si está tan preocupado por la enseñanza pública, ¿por qué voto en contra de mantener la sexta hora escola?

 La avv l’òstia y la Plataforma en defensa de la Barceloneta nunca hemos colaborado, ni colaboraremos con el PP, ni con ningún partido político.

Es nuestra independencia la que nos hace fuertes a la hora de reclamar y defender los derechos de los vecinos.

Exigimos al PP que rectifique, pida disculpas, y que deje de hacer un uso electoral de una lucha que ha sido vecinal, desde abajo.

 La educación pública y de calidad es un derecho, un derecho que hemos tenido que conquistar en diferentes momentos de nuestra historia. Los partidos políticos nunca han creado derechos para otorgárselos a la ciudadanía, se han rendido antes las exigencias sociales. Y el CEIP Mediterrania ha sido una de las recientes en el barrio.

Recordamos además, que en las comunidades en las que gobierna el PP, la privatización de la enseñanza pública se está dando rápidamente, y, que, por ejemplo, en comunidades como la valenciana el número de escuelas que están en barracones es el más alto de todo el Estado.

No nos creemos que el PP esté tan preocupado por los servicios públicos, cuando su abstención en la votación de los presupuestos fue la que dio carta blanca a CiU para recortar 1000 millones a la sanidad pública.

 Nos preguntamos qué credibilidad puede tener un partido que miente tan descaradamente

Nos indigna y nos enfada que hagan un uso electoralista de una lucha y de un trabajo que muchas hemos hecho desinteresadamente, y no hablamos sólo de la avv l’òstia y la PADB.

 No nos representan, sobre el resto de partidos tenemos más o menos la misma opinión, pero nos parecía importante desmentir esta infamia en concreto del PP.

 Si otras veces hemos hecho campaña por el voto nulo, esta vez lo que tenemos claro es:

No votes al PP”

Avv l’òstia, PADB

Busqueu els cartells pel barri, segur que els trobeu…